Lektion 14 (isis) - övergångar och ryggning

 
 
Denna lektion jobbade vi med:
  • Övergångar till tölt från halt och ryggning
  • Växla mellan trav och tölt
 
Lektionen idag fortsatte i samma anda som förra lektionen. Vi fortsatte kampen med gångarterna och dess renhet. Idag testade vi nya trix för att få till en riktigt fin tölt. Vi jobbade med att gå upp i tölt direkt från halten och från att göra halt, rygga några steg och så gå direkt upp i tölt. Ett väldigt bra sätt att få med bakbenen in i tölten! Vi varierade också mellan att rygga och gå upp i trav och sedan rygga och gå upp i tölt. Otroligt nyttig övning, man märker verkligen direkt vad man har svårigheter med.
 
Jag hade druckit för lite vatten denna dag och det var stekande hett, så jag mådde inte alls bra under lektionen. Var yr och mer eller mindre frånvarande mentalt hela lektionen. Kändes som om jag red i en dimma. Fick därför inte ut så mycket av lektionen och gjorde inte - vad jag vet - någon större framgång sedan sist. Ja, jag fick iofs lite bättre kläm på hur jag växlar mellan trav och tölt, men det var det enda... Bättre lycka nästa gång!
 

Kommentera här: