Mina mål med ridningen

Så vad är mina mål med allt detta? Det kan man ju med all rätta fråga sig...
 
 
Huvudsakliga mål:
  • Få en rolig hobby att slösa tid och pengar på
  • Träna upp de "förtvinade" musklerna i min kropp! ;-) (Efter graviditeten för ett halvår sedan.)
  • Komma ut i naturen mer
  • Lära känna andra hästtokar
 
Kortsiktiga mål (dvs. sådant jag vill uppnå inom ca. ett år):
  • Behärska de grundläggande gångarterna (skritt, trav och galopp)
  • Behärska nedsutten trav
  • Kunna få hästen att gå i form
  • Klara av att rida galoppombyten, skänkelvikningar och annat trevligt (???)
  • Testa på hoppning
  • Bli medryttare?
 
Långsiktiga mål: (Håll i hattarna!! Jag vet att de är lite smågalna...)
  • Bygga eget stall
  • Köpa egna hästar
  • Rida in och utbilda egna hästar/egen häst inom dressyr
  • Lära mig och min häst passage och/eller piaff
  • Tävla
 
Alla ni andra ryttare där ute (nubörjare som veteraner), vad har ni för mål och drömmar med er ridning? :-)

Kommentera här: